Godinama su električna vozila bila izbor pojedinaca, a sami automobili su grupisani zajedno zbog svog izvora energije i posmatrani kao posebna kategorija sasvim odvojena od vozila s unutrašnjim sagorijevanjem. Kako u SAD tako i u Evropi.
Ali ne više. Do kraja ove godine električna vozila biće dostupna kod toliko marki i u toliko sektora tržišta da će više od polovine Amerikanaca koji žele da kupe novi automobil imati dostupnu održivu električnu opciju, a to bi moglo da naraste na 75 posto do 2026. godine, pokazije studija. To je mišljenje J.D. Pauera, koji je za Automotive News rekao da sličnosti u dizajnu između električnih vozila i vozila s unutrašnjim sagorijevanjem pomažu u otvaranju tržišta većem broju kupaca.
Iako su mnogi rani električni automobili poput originalnog Nissana Leafa i BMW-a i3 privlačili vozače koji su željeli da se istaknu i možda pokažu svoje ekološku svijest, nekonvencionalni stil je takođe mnoge odbio, navodi Jutarnji.hr.
A električna vozila više nisu ograničena na nekoliko marki. U poređenju s situacijom prije deset godina, pa čak i prije pet godina, dostupnost opcije električne energije je porasla silovito, što znači da će vozači koji su generacijama vjerni jednoj marki vjerovatno moći da pređu na električnu energiju bez potrebe za promjenom svoje vjernosti.
Ali J.D. Pauer kaže da je drugi veliki faktor ipak nešto pristupačnija cijena električnih vozila. Podaci J.D.-a pokazuju da su prije tri mjeseca vozači tražili plaćanje premije od 31 posto da bi odabrali EV umjesto vozila s unutrašnjim sagorijevanjem, ali taj procenat je sada pao na 24 posto.
Telsa je srezao cijene svojih električnih vozila, a i Ford za Mustang Mach-E početkom ove godine. Cijena nekih EV-ova je dodatno smanjena državnim podsticajima i Zakonom o smanjenju inflacije Bajdenove administracije, koji nudi poreskne olakšice do 7.500 dolara (6.900 evra).
Ali samo zato što ti kupci mogu da pređu na električnu energiju, ne znači da i hoće. J D. Pauer predviđa da će, dok će više od polovine kupaca novih automobila do kraja ove godine imati dostupnu održivu EV opciju, samo jedan od 10 izabrati potpuno električni automobil, navodi Jutarnji.hr.